טיקטוק היא אחת מפלטפורמות הרשת החברתית המצליחות בעולם, אך בניגוד למה שנהוג לחשוב, הפרסום הממומן בטיקטוק לא פונה רק לצעירים ובני נוער. אז איך ממצים את הפוטנציאל של שיווק ממומן בטיקטוק, מה כולל התהליך וכמה הוא עולה? הנה כל התשובות
פרסום ממומן ב-טיקטוק הפך במהירות לאחד הכלים הבולטים יותר עבור משווקים דיגיטליים שמטרתם להתחבר לדור ה-Z ולאוכלוסיית המילניום החדש. הפלטפורמה עצמה עיצבה שפע של אפשרויות פרסום כדי לתת מענה לדרישות הייחודיות של מותגים ועסקים.
בנוסף, השימוש ברשתות החברתיות הוא חינמי, לפחות ברמה הבסיסית. עבור העסקים מתחילים שמעוניינים להגיע לרמת חשיפה גבוהה אולם לא מחזיקים בתקציב פרסום גדול, זה יכול להיות פתרון נהדר. סיבה נוספת היא שאפשרויות הפרסום שעומדות לפניכם הן מגוונות. לא רק מודעות או שלטי חוצות אלא סרטונים, פוסטים ארוכים ואפילו יכולת ליצור קשר עם הלקוחות יחד עם הפרסום.
ראשית, יש את 'מודעות בפיד', שהן פרסומות הווידאו המופיעות בין סרטוני המשתמשים בזמן שהם גוללים בדף "בשבילך" שלהם. הם קצרי מועד, פועלים למשך 9-15 שניות. מפרסמים יכולים לכלול קריאה לפעולה (CTA) המנחה את המשתמשים לקנות, להוריד אפליקציה או לבקר באתר.
העלות של מודעות בפיד תלויה בעיקר במשך הזמן, בקהל היעד ובכושר התחרות של סביבת ההצעות. נכון לתחילת 2023, הצעות המחיר מתחילות בסביבות $10 לכל CPM (עלות לאלף הופעות) ויכולה לעלות בהתאם לגורמים שהוזכרו לעיל.
צורת פרסום אגרסיבית יותר מופיעה באופן מיידי ברגע שמשתמש פותח את אפליקציית טיקטוק. כאן הכלי לוכד את המסך המלא, מציע חוויה ויזואלית עשירה ובדרך כלל בשימוש על ידי מותגים המחפשים טווח הגעה רחב יותר בתקופה קצרה.
בשל אופיו, טיקטוק מאפשר רק למותג אחד להשתמש באפשרות זו ביום. העלות עבור השתלטות מותג גבוהה במידה ניכרת ממודעות והיא מוערכת בטווח של 50,000 עד 120,000 דולר ליום, אם כי המחיר המדויק עשוי להשתנות בהתאם למדינה ולקהל היעד הספציפי.
שיטת פרסום חדשנית נוספת בטיקטוק היא 'אתגר ההאשטאג'. מותגים יכולים ליצור האשטאג ייחודי ולעודד משתמשים ליצור תוכן על בסיסו. סוג פרסומת זה ידוע כמניע מעורבות מסיבית של משתמשים, והוא נעשה יעיל במיוחד אם האתגר הופך להיות ויראלי.
לטיקטוק יש את דף ה'גילוי' שלו המוקדש לאתגרים הללו. בפן הפיננסי, יצירת אתגר האשטאג עשויה לעלות למותגים למעלה מ-150,000 דולר לתקופה של שישה ימים.
לשם השוואה, טיקטוק מציעה למותגים את ההזדמנות ליצור מסננים, מדבקות ואפקטי AR מותאמים אישית שמשתמשים יכולים לכלול בסרטונים שלהם. זוהי דרך פרסום עקיפה שבה נראות המותג מוטמעת בתוכן שנוצר על ידי משתמשים. העלות של תוכן AR ממותג משתנה מאוד בהתבסס על המורכבות של רכיבי ה-AR והשילוב שלהם. עם זאת, דמי ההתקנה הראשוניים מתחילים בסביבות $50,000 עם עלויות נוספות עבור קידום כלי ה-AR כדי להבטיח שימוש נרחב.
אספנו בשבילכם כמה טיפים קטנים ליצירת תוכן מסוג זה:
מערכת הפרסום של טיקטוק מציעה אפשרויות מגוונות למותגים המכוונים לטכניקות שיווק עדינות וישירות כאחד. העלויות הקשורות לקמפיינים אלו מושפעות מאופיים, משך הזמן, קהל היעד ומסוג המעורבות שהם מניעים. כמו תמיד, לפני השקעה גדולה, כדאי לעסקים לבדוק, להבין את קהל הטיקטוק, ולבחור את האסטרטגיות שלהם לתוצאות מיטביות.
טיקטוק, הידועה בתחילה בשם Douyin, הוצגה לשוק הסיני על ידי חברת הטכנולוגיה ByteDance בספטמבר 2016. בשל הצלחתה העצומה בתחום המקומי, ByteDance קיבלה את ההחלטה להתרחב גלובלית, והשיקה את טיקטוק לשוק הבינלאומי בספטמבר 2017. מאז, טיקטוק חווה צמיחה, ומיצבה את עצמה כאחת הפלטפורמות המובילות לתוכן וידאו קצר.
טיקטוק מאופיינת בסרטונים קצרצרים, שיכולים לנוע בין מספר שניות למקסימום של שלוש דקות. טיקטוק מציעה למשתמשים שלה מגוון כלים כולל פילטרים, מוזיקת רקע ואפקטים של מציאות מוגברת ליצירת תוכן מרתק ולעתים קרובות מבדר.
האלגוריתם, שלומד בהרחבה את העדפות המשתמש כדי לספק תוכן בהתאם, בולט בדיוק וביעילות שלו. כתוצאה מכך נוצר דף "בשבילך" (For you) מותאם במיוחד עבור כל משתמש, המבטיח שמגישים לו כל הזמן תוכן אשר מותאם לתחומי העניין שלו.
הקהל העיקרי של טיקטוק הוא בעיקר הדור הצעיר, במיוחד אלו שבדור ה-Z . למרות שמדובר על פלטפורמה שהחלה את דרכה כפופולרית בקרב בני נוער, טווח ההגעה שלה התרחב והיא מושכת משתמשים מקבוצות גיל מגוונות. עם זאת, הרוב עדיין נוטה לצד הצעיר, מה שהופך את טיקטוק למוקד לטרנדים, התייחסויות לתרבות הפופ ואתגרים ויראליים.
אמנם משפיענים שיסכימו לפרסם את המוצר שלכם, כנראה ידרשו לא מעט כסף, אך אם ברשותכם מוצר שמתחבר עם המשפיען רשת (לדוגמה, אתם מוכרים מזרוני יוגה והכרתם משפיענית רשת שהיא דוגמנית וגם העלתה בעבר סרטונים שלה מתעמלת), לפעמים זה שווה ויכול אפילו לתגמל מאוד, בין אם זה ישירות למכירות ובין אם זה למען הגדלת קהילת העוקבים שלכם.
מנקודת מבט פרסומית, היתרון הבולט של טיקטוק הוא בסיס המשתמשים העצום והמעורב. הפורמט הייחודי מאפשר שילוב מותג אותנטי ואורגני, ולעתים קרובות מטשטש את הגבול בין תוכן לקידום.
הנטייה של הפלטפורמה לוויראליות פירושה שקמפיין פרסום או אתגר מוצלחים יכולים להשיג אחיזה במהירות מדהימה, וכתוצאה מכך ישיגו גם נראות וטווח הגעה משמעותיים. יתרה מכך, כלי הניתוח והפרסום המעמיקים של טיקטוק מספקים למותגים אפשרויות מיקוד מדויקות ותוצאות מדידות.
באופן השוואתי, כאשר מסתכלים על רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, מתגלים כמה הבדלים. בעוד שפלטפורמות כמו אינסטגרם גם מדגישות תוכן ויזואלי, ההתמקדות היחידה של טיקטוק בווידאו והפורמט הקצר והמושך שלו, מבדילה אותו.
אופי התוכן בטיקטוק הוא גם יותר ספונטני ובלתי מסונן, ומטפח תחושה של אותנטיות וזמינות. בניגוד לאסתטיקה המהוקצעת של אינסטגרם או לדיונים הטקסטואליים בטוויטר – טיקטוק משגשגת ברגעים אותנטיים וכנים. גורם מבחין נוסף הוא האוכלוסייה. בעוד שלפלטפורמות אחרות יש חלוקה שווה יותר של גיל דמוגרפי, בסיס המשתמשים של טיקטוק נוטה להיות צעיר יותר.
טיקטוק, בקיומה הקצר יחסית, היא פלטפורמה עם חלל ייחודי בנוף המדיה החברתית. תוך שימת דגש על רגעים חולפים אך משפיעים, טיקטוק פונה בעיקר לקהל צעיר יותר עם תוכן אמיתי ואף ויראלי. מעבר לכך, יכולת ההסתגלות של פלטפורמת הפרסום של טיקטוק מתאימה לעסקים בגדלים ובתעשיות מגוונות, שכל אחד מביא את הגישה הייחודית שלו למינוף יכולות הפלטפורמה.
קידום ממומן בטיקטוק יכול להתאים לקהלי יעד שונים. הנה כמה מהם והיתרונות של קידום ממומן בטיקטוק עבורם:
כשמדובר בשירותי שיווק במסגרת פרדיגמת הפרסום של טיקטוק, ההבדלים מתגלים באסטרטגיות שנפרסו. שלא כמו קמפיינים מסורתיים של פרסום, טיקטוק מעריכה אותנטיות וספונטניות. שירותי שיווק המותאמים לטיקטוק כוללים לרוב יצירת תוכן המשקף סרטונים שנוצרו על ידי משתמשים, ולא פרסומות מלוטשות בהפקה גבוהה. סוכנויות עשויות לערב יוצרי טיקטוק פופולריים כדי ליצור תוכן אמיתי המהדהד את קהל הפלטפורמה.
בנוסף, מערכת המשפיענים של טיקטוק היא עצומה ומגוונת. שירותי שיווק כוללים לעתים קרובות הסברה למשפיענים וניהול שותפות. שיתוף פעולה עם המשפיען הנכון יכול לספק לעסקים טווח אורגני יותר, בניגוד לפרסום ישיר.
בשל האופי הדינמי של בסיס המשתמשים של טיקטוק והתוכן שלו, ניטור ואופטימיזציה מתמידים הם חיוניים. שירותי השיווק בטיקטוק כוללים צלילות עמוקות לניתוחים כדי להבין מדדי מעורבות, ביצועי וידאו ואינטראקציה עם משתמשים. גישה מונעת נתונים זו מבטיחה שעסקים יכולים לשנות את האסטרטגיות שלהם לקבלת תוצאות מיטביות.
למעשה, טיקטוק מציעה מגרש משחקים ייחודי לעסקים, ללא קשר לגודלם או לתחום שלהם. המפתח טמון בהבנת הניואנסים של הפלטפורמה ואסטרטגיות היצירה המתאימות לאתוס שלה. בין אם עסק בוחר לנווט את זה בעצמו או מגייס שירותי שיווק מיוחדים, הדגש תמיד צריך להיות על אותנטיות, מעורבות והתאמה. מהבחינה הזו, פרסום ממומן בטיקטוק, בדומה לקמפיינים אחרים של פרסום דיגיטלי, עוקב אחר תהליך שיטתי שמתחיל בהבנת קהל היעד ומגיע לשיאו בניתוח תוצאות לשיפורים עתידיים.
השלב הראשוני כולל אפיון קהל היעד. זהו צעד מכריע שכן הוא מניח את הבסיס לקמפיין הפרסום כולו. עסקים צריכים לזהות ולהבין את האוכלוסייה שאליה הם רוצים להגיע. גורמים כמו גיל, מיקום, תחומי עניין והתנהגויות, משחקים תפקיד משמעותי.
לדוגמה, מותג שמטרתו לקדם מוצר יופי, יכוון ככל הנראה למשתמשים המתעניינים ביופי, טיפוח עור ונישות דומות. בעוד שבסיס המשתמשים העיקרי של טיקטוק נוטה לכיוון הדור הצעיר, חיוני לזכור שלפלטפורמה יש משתמשים מגוונים המשתרעים על פני קבוצות גיל ותחומי עניין שונים. לפיכך, ניתוח יסודי של נתוני משתמשים, אולי בתוספת מחקר שוק חיצוני, הוא מכריע בשלב זה.
למעשה, טיקטוק מציעה מגרש משחקים ייחודי לעסקים, ללא קשר לגודלם או לתחום שלהם. המפתח טמון בהבנת הניואנסים של הפלטפורמה ואסטרטגיות היצירה המתאימות לאתוס שלה. בין אם עסק בוחר לנווט את זה בעצמו או מגייס שירותי שיווק מיוחדים, הדגש תמיד צריך להיות על אותנטיות, מעורבות והתאמה. מהבחינה הזו, פרסום ממומן בטיקטוק, בדומה לקמפיינים אחרים של פרסום דיגיטלי, עוקב אחר תהליך שיטתי שמתחיל בהבנת קהל היעד ומגיע לשיאו בניתוח תוצאות לשיפורים עתידיים.
לאחר הגדרת קהל היעד, השלב הבא כרוך בבחירת שיטת הפרסום או השיווק המתאימה. טיקטוק מציעה מספר אפשרויות פרסום, כל אחת עם היתרונות הייחודיים שלה. אם עסק שואף לחשיפה רחבה בזמן קצר, השתלטות על מותגים או אתגרי האשטאג יכולים להיות המסלול הנבחר.
לעומת זאת, עבור נראות מתמשכת ומעורבות ישירה, מודעות בתוך הפיד או תוכן AR ממותג, עשויים להיות מתאימים יותר. מלבד שיטות הפרסום הישיר, יש גם את מסלול השיווק של משפיענים. שיתוף פעולה עם יוצרי טיקטוק יכול לספק מגע אורגני לתוכן הפרסומי, מה שהופך אותו למקושר ומרתק יותר עבור משתמשי הפלטפורמה. הבחירה בין פרסום ישיר לשותפויות משפיענים, או שילוב של שניהם, תלויה במידה רבה ביעדי הקמפיין ובתקציב המוקצה.
לדוגמה, מותג שמטרתו לקדם מוצר יופי, יכוון ככל הנראה למשתמשים המתעניינים ביופי, טיפוח עור ונישות דומות. בעוד שבסיס המשתמשים העיקרי של טיקטוק נוטה לכיוון הדור הצעיר, חיוני לזכור שלפלטפורמה יש משתמשים מגוונים המשתרעים על פני קבוצות גיל ותחומי עניין שונים. לפיכך, ניתוח יסודי של נתוני משתמשים, אולי בתוספת מחקר שוק חיצוני, הוא מכריע בשלב זה.
למעשה, טיקטוק מציעה מגרש משחקים ייחודי לעסקים, ללא קשר לגודלם או לתחום שלהם. המפתח טמון בהבנת הניואנסים של הפלטפורמה ואסטרטגיות היצירה המתאימות לאתוס שלה. בין אם עסק בוחר לנווט את זה בעצמו או מגייס שירותי שיווק מיוחדים, הדגש תמיד צריך להיות על אותנטיות, מעורבות והתאמה. מהבחינה הזו, פרסום ממומן בטיקטוק, בדומה לקמפיינים אחרים של פרסום דיגיטלי, עוקב אחר תהליך שיטתי שמתחיל בהבנת קהל היעד ומגיע לשיאו בניתוח תוצאות לשיפורים עתידיים.
לאחר פריסת אסטרטגיית הפרסום שנבחרה, מעקב מתמיד הוא בעל חשיבות עליונה. לוח המחוונים למודעות של טיקטוק מציע תובנות מפורטות לגבי ביצועי הקמפיין. מדדים כמו שיעור מעורבות, שיעור קליקים, צפיות והמרות, זמינים לניתוח. מדדים אלו מספקים תמונה ברורה של האופן שבו הקהל מקיים אינטראקציה עם התוכן, מה עובד ומה לא.
השלב האחרון כולל בדיקת התוצאות וביצוע התאמות. אף קמפיין פרסומי אינו סטטי. בהתבסס על מדדי הביצועים, ייתכן שעסקים יצטרכו לשנות אלמנטים שונים. אולי הקריאה לפעולה במודעה בפיד צריכה להיות משכנעת יותר, או שאולי משפיע אחר יהדהד טוב יותר את קהל היעד. לפעמים, ייתכן שיהיה צורך בשינויים רחבים יותר, כמו הגדרה מחדש של קהל היעד או חלוקה מחדש של התקציב בין אפשרויות פרסום שונות. תהליך זה, המבוסס על תובנות מונעות נתונים, מבטיח שהקמפיין יישאר אופטימלי ויספק את התוצאות הרצויות.
בחירת חברה לפרסום ושיווק היא מאמץ הדורש מחקר מעמיק והבנה מעמיקה של המטרות. בחזית תהליך קבלת ההחלטות הזה צריכים לעמוד הניסיון והרקורד של החברה בפלטפורמת TikTok.
בעוד שסוכנויות שיווק דיגיטלי רבות עשויות להיות בעלי מומחיות בפלטפורמות מסורתיות כמו פייסבוק או גוגל, נוף התוכן הייחודי ובסיס המשתמשים של TikTok דורשים גישה מיוחדת. לפיכך, הכרחי לבחור בסוכנות שלא רק מבינה את המורכבויות של TikTok אלא שהיא גם בעלת היסטוריה מוכחת של קמפיינים מוצלחים בפלטפורמה.
גם שיקולי תקציב נכנסים לתמונה. למרות שזה מפתה לבחור באפשרות החסכונית ביותר, חיוני לשקול את העלות מול השירותים המוצעים. חבילה מקיפה שמטפלת ביצירת תוכן, שותפויות משפיעות וניתוח מפורט, עשויה לעלות יותר אבל יכולה להציע ערך טוב יותר בטווח הארוך.
לבסוף, האתוס והבנת המותג של החברה חיוניים. TikTok משגשגת בזכות אותנטיות, וכל קמפיין שיווקי צריך לשקף את האותנטיות הזו.
קמפיין פרסום ממומן בטיקטוק הוא שילוב של תכנון אסטרטגי, ביצוע ואופטימיזציה מתמשכת. החל מהבנה עמוקה של הקהל ועד להתאמות מונעות נתונים, תהליך זה נועד לרתום את הפוטנציאל של הפלטפורמה במלואה, ולהבטיח שעסקים יגיעו ויפעילו את קהלך היעד שלהם בצורה יעילה.
לא רוצים להישאר מאחור? דברו עם המומחים של subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים. אנו נדאג להעמיד לרשותכם את הפתרונות המתקדמים ביותר, בהתאם לתקציב ולפי קהל היעד. גם אם אין לכם שום ניסיון קודם בפרסום על גבי רשתות חברתיות, בטוח שנוכל למצוא עבורכם פתרון משתלם. בשלב הבא, כל שנותר הוא להשאיר פרטים באתר ולהצטרף למשפחת הלקוחות המרוצים שלנו.
לבסוף, האתוס והבנת המותג של החברה חיוניים. TikTok משגשגת בזכות אותנטיות, וכל קמפיין שיווקי צריך לשקף את האותנטיות הזו.
קיימות אפשרויות פרסום שונות כולל מודעות בפיד, השתלטות על מותגים, אתגרי האשטאג ותוכן AR ממותג.
טיקטוק פונה בעיקר לאוכלוסייה צעירה יותר, בעיקר מדור Z. התוכן הוא יותר ספונטני ולא מסונן, מקדם אותנטיות ורגעים גולמיים וכנים.
כי הגדרת קהל היעד מבטיחה שהתוכן הפרסומי יהדהד את קהל היעד, מה שמוביל למעורבות גבוהה יותר ולהחזר טוב יותר על ההשקעה.
גורמים שיש לקחת בחשבון כוללים את הניסיון של החברה, שקיפות בתקשורת ובדיווח, שיקולי תקציב וההבנה הכללית לגבי קולו ויעדיו של המותג.
לשים כסף על שיווק ממומן בפייסבוק זה יחסית קל. אך האם אתם מסוגלים לעמוד בתחרות הגדולה של קידום אורגני בפייסבוק?
הרשת החברתית פייסבוק היא הרשת החברתית הראשונה. בפייסבוק יש למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, מה שהופך אותה להיות כר פורה
ניווט מהיר
© זכויות יוצרים – 2024 | subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים | כל הזכויות שמורות