לשים כסף על שיווק ממומן בפייסבוק זה יחסית קל. אך האם אתם מסוגלים לעמוד בתחרות הגדולה של קידום אורגני בפייסבוק? במאמר זה נסקור כמה דרכים וטיפים חשובים שיעזרו לכם לפרסם ולשווק את עצמכם בצורה אורגנית ולהגיע לתוצאות נהדרות.
בשנים האחרונות פרסום ברשתות חברתיות הפך להיות אחת הדרכים הכי פופולריות לפרסום. לא משנה מה אתם רוצים לפרסם, הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ,אינסטגרם וטיקטוק הן כנראה המקום הכי טוב לעשות את זה. הגורמים לכך הם רבים, אבל חשוב שנציג כמה מהם. הראשון הוא כמובן רמת החשיפה. אין עוד מקום שבו תוכלו להציג את הפרסום שלכם לעיניים של כל כך הרבה אנשים כמו ברשתות החברתיות.
בנוסף, השימוש ברשתות החברתיות הוא חינמי, לפחות ברמה הבסיסית. עבור העסקים מתחילים שמעוניינים להגיע לרמת חשיפה גבוהה אולם לא מחזיקים בתקציב פרסום גדול, זה יכול להיות פתרון נהדר. סיבה נוספת היא שאפשרויות הפרסום שעומדות לפניכם הן מגוונות. לא רק מודעות או שלטי חוצות אלא סרטונים, פוסטים ארוכים ואפילו יכולת ליצור קשר עם הלקוחות יחד עם הפרסום.
תוכן וידאו תופס מטבעו תשומת לב. עם ההפעלה האוטומטית ב- Facebook, סרטוני וידאו מתחילים לנגן כאשר משתמשים גוללים בדף הבית שלהם. גירוי חזותי ושמיעתי נותן סיכוי גדול יותר ללכוד את תשומת הלב של המשתמש בהשוואה לטקסט או תמונות סטטיות, ומהווה גורם חשוב לשיווק אורגני בפייסבוק. כדי להפיק את המרב מזה, מומלץ ליצור קטעי וידאו עם ויזואליות מרתקת והתחלה משכנעת כדי לפתות משתמשים להמשיך לצפות.
בקטעי וידאו נוטים גם ליצור מעורבות גבוהה יותר בהשוואה לסוגי תוכן אחרים. משתמשים נוטים יותר לאהוב, להגיב ולשתף קטעי וידאו, אשר יכולים להרחיב את טווח התוכן שלכם באופן אורגני. עודדו את הצופים להתעמק בסרטונים שלכם על ידי הצגת שאלות, שיתוף סיפורים או עריכת סקרים בתוך הסרטון עצמו.
טיפ מקצועי – בצעו לחלק מהסרטונים תמלול, ההפעלה האוטומטית אצל חלק מהמשתמשים מוגדרת על מצב שקט, ואתם כמובן רוצים לתפוס את תשומת הלב של כולם.
Facebook Insights מגלה לכם מתי הקהל היעד שלכם הוא הפעיל ביותר בפלטפורמה. מומלץ שנתונים אלה, שמגיעים בחינם לגמרי, ינחו אתכם בתזמון הפוסטים בזמנים שבהם הם צפויים להגיע לקהל רחב יותר. פרסום אורגני בפייסבוק בשעות השיא מגדיל את הסיכויים שהתוכן שלכם יופיע בדף הבית של המשתמשים כאשר הוא פעיל ומוכן ל- "זמן גלילה".
זהו הלב הפועם של כל אסטרטגיית שיווק אורגני בפייסבוק. ככל שהקהל שלך מביע רגש, תגובות, הערות, שיתוף וכל אינטראקציה אפשרית עם הפוסטים שלך – כך הוא יופיע באופן בולט יותר בדף הבית של משתמשים אחרים. כאשר התוכן שלך נוגע בעוקבים שלך, תהיה להם נטייה גדולה יותר לשתף אותו.
אספנו בשבילכם כמה טיפים קטנים ליצירת תוכן מסוג זה:
האלגוריתם של פייסבוק נוטה להעדיף פוסטים שמשאירים את המשתמשים על הפלטפורמה. ככל שמשתמשים מבלים יותר זמן בפייסבוק, כך ניתן להציג יותר מודעות, וזוהי כמובן המטרה הסופית של פייסבוק. לכן, בעת יצירת תוכן אורגני, נסו להגביל את השימוש בקישורים חיצוניים בפוסטים שלך. במקום זאת, השתמשו באחת התכונות המקוריות של פייסבוק כמו פוסטים של קרוסלה (מאפשר להציג תמונות או סרטונים מרובים בפוסט אחד). בדרך זו, סביר יותר שהפוסטים שלכם יופיעו בדף הבית של המשתמשים ויגיעו לקהל רחב יותר.
ב-3 מילים: מעקב, מעקב ומעקב! זאת הדרך להצלחה. ממש כמו מדען שמכין תרופה חדשה, כך גם אתם צריכים לחזור ולבצע למידה מפוסטים ותכנים שפרסמתם ולהבין מה עבד הכי טוב (ככל שתנסו יותר דברים, כך תדעו מה עובד לכם יותר).
Facebook Insights מספק שפע של נתונים על הביצועים של הדף שלכם. הוא עוקב אחר מדדים שונים, כולל לייקים, הערות, שיתופים, אחוזי מעורבות ועוד.
בנוסף לנתונים ברמה שלאחר מכן, Facebook Insights מציע גם תובנות לקהל, ומספק מידע על הדמוגרפיה, המיקום ותחומי העניין של העוקבים שלכם. הבנת המאפיינים וההעדפות של הקהל שלכם יכולה לעזור לכם להתאים את התוכן שלכם בצורה יעילה יותר.
על ידי בחינה מדוקדקת של הנתונים, אתם יכולים לאתר את התוכן שקיבל את רוב לייקים, התגובות והשיתופים. פוסטים עתירי ביצועים אלה מכילים לעתים קרובות רמזים בעלי ערך לגבי מה שמתקשר טוב עם הקהל שלכם. זה יכול להיות הנושא, הפורמט (למשל, תמונות, סרטונים או פוסטים מבוססי טקסט), הטון, או העיתוי של הפוסטים האלה שמפרידים ביניהם. עכשיו שאתם כבר חמושים בידע של התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר שלכם, באפשרותכם למקד את אסטרטגיית התוכן שלכם. צרו תוכן נוסף שעוקב אחר התבניות המוצלחות שזיהיתם.
כמובן, זה לא אומר שאין צעירים בפייסבוק, אולם קחו בחשבון שזהו קהל היעד שבו אתם מפרסמים. בנוסף, בפייסבוק אנשים יכולים לקרוא גם תכנים ארוכים אם הצלחתם לגרום להם להיות מספיק מעניינים. זה לא אומר שהתוכן הפרסומי צריך להיות ארוך, כיון שהלקוחות פשוט ידלגו עליו, אולם בעמוד שלכם עצמו ניתן לשים קצת תכנים ארוכים, בדומה לאלו שהייתם שמים באתר אינטרנט.
לפני הכל, כדי להשתמש נכון בקבוצות פייסבוק עליכם להכיר את הכללים, הקווים המנחים ואופי הקבוצה. בהתאם לקבוצה, ייתכנו הנחיות פרסום ספציפיות, הגבלות על קידום עצמי או ימים ייעודיים שניתן לשתף תוכן פרסומי. עליכם לכבד את ההנחיות האלה כדי לשמור על מוניטין חיובי בתוך הקהילה ולהימנע מקבלת תדמית שלילית. השתתפו באופן פעיל בדיונים קבוצתיים, צרו תשתית ובניית אמון עם חברי קבוצה אחרים. עם אמינות, תוכלו להשיג נראות עבור התוכן שלכם ובכך ליצור קידום אורגני בפייסבוק וגם אולי חברים חדשים.
שתפו את התוכן עם הקבוצה בעת הצורך כדי להוסיף ערך לדיונים מתמשכים. התוכן שלכם צריך לענות ישירות על הצרכים והאינטרסים של חברי הקבוצה. עם כל זאת, התעסקות בקבוצות אלה יכולה גם להתיש ודורשת הרבה תשומת לב לתכנים בקבוצה שבתכלס, מה שבא לכם זה רק לפרסם ולקדם את עצמכם. שימו לב שאתם לא נשאבים יותר מדי לעניין הקבוצות אך כן מחליטים על 15-30 דקות ביום שאתם מקדישים לנושא, ותוך כמה חודשים תוכלו להגדיל את קהל היעד שלכם בצורה אורגנית לחלוטין.
בפרסום ברשת המצב שונה. בעזרת כלי ניתוח מתקדמים אנחנו יכולים לבצע מיקוד ראשוני לפרסום שלנו. לא משנה מה הדבר שאתם רוצים לפרסם, כנראה שעבור חלקים לא מעטים באוכלוסייה הוא פשוט לא רלוונטי. במקום להשקיע משאבי פרסום בחלק הזה, אתם יכולים מראש למקד את קהל היעד שבו אתם רוצים לפרסם. החשיפה היא אמנם לפחות אנשים, אולם הסיכוי להצלחה גבוה יותר.
בלוגרים, דוגמנים, קומיקאים, אנשי תוכן – כל אלה הם רק חלק מרשת עצומה של משפיעני רשת שזוכים לאלפי ועשרות אלפי עוקבים (לעיתים גם למאות ולמיליונים) אשר צופים באדיקות בכל תוכן שמשפיעני רשת אלה מעלים.
אמנם משפיענים שיסכימו לפרסם את המוצר שלכם, כנראה ידרשו לא מעט כסף, אך אם ברשותכם מוצר שמתחבר עם המשפיען רשת (לדוגמה, אתם מוכרים מזרוני יוגה והכרתם משפיענית רשת שהיא דוגמנית וגם העלתה בעבר סרטונים שלה מתעמלת), לפעמים זה שווה ויכול אפילו לתגמל מאוד, בין אם זה ישירות למכירות ובין אם זה למען הגדלת קהילת העוקבים שלכם.
לצורך פרסום אורגני בפייסבוק, חשוב להבין את פורמטי הפוסט ותכונות הפלטפורמה, וזאת לצורך הגעה למטרות העסקיות שלכם. על ידי יישום השלבים והטיפים שקיבלתם במאמר, תוכלו להרחיב את קהל היעד שלכם, ליצור קהילה וירטואלית וכך להיות מוכנים לשלב הבא – קידום ממומן בפייסבוק. בסופו של דבר, שיווק אורגני בפייסבוק לא מחליף את הקמפיינים בתשלום שלכם. ב-Subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים אחת ההתמחויות היא יצירת תכנית המשלבת קידום אורגני וממומן בפייסבוק. אנו נייצר עבורך אסטרטגיית שיווק במגוון פלטפורמות, תקבלו צוות תמיכה זמין ואפליקציה אוטומטית שתפעל 24/7 ותייצר לכם מאות לקוחות חדשים ללא תשלום. הייחודיות של Subweb היא מגוון הפתרונות האינטרנטיים אותו אנו נותנים ללקוחותינו – פרופילים עסקיים, פרסום כתבות תוכן בבלוגים ואתרי תוכן זרים, מיקומים ומאגרי מידע, ניהול משפך שיווקי, ניהול ובניית דפי נחיתה ועוד.
כל עוד אתה מוכן לתהליך והמותג שלך חשוב לך – אל תדלג על פרסום אורגני בפייסבוק!
זהו שלב מאוד חשוב בפרסום המותג שלך, וזה חינם לגמרי. עסקים מוציאים עשרות אלפי שקלים בחודש על שיווק, קיבלת פה פלטפורמה בחינם שעם עבודה נכונה וקצת סבלנות תוכל להניב תוצאות יפות בהמשך.
ובכן, אם אתה עסק קטן ומכוון למשהו מאוד צנוע, יכול להיות שכן. אך בעולם של היום, בו יש כל כך הרבה תוכן והמתחרים שלך יורים לכל כיוון, עדיף להשתמש גם בקידום ממומן בפייסבוק. תוכלו להתחיל בתקציבים נמוכים ולהשקיע את מרב הזמן שלכם בקידום אורגני, אך עדיף להיות בפרונט בכמה שיותר דרכים.
מעורבות טובה תהיה דו צדדית. מה זה בעצם אומר?
דף עסקי מושקע עם תוכן טוב יערב את הצופים והעוקבים שלו. אם זה שאילת שאלות תוך כדי הלייב, סקרים, שילוב תחרויות בהן העוקבים יצטרכו לשתף את הדף שלך, הגרלות, יצירת דיונים ומענה לתגובות של העוקבים ועוד.
כמה שתשקיע יותר, ככה תניב יותר. מצד שני, אם אתה בעל עסק במדינת ישראל כנראה שהיום שלך גם ככה מספיק צפוף, אז נצמצם את הטווח ונאמר שמשימוש יעיל בשעה אחת ביום אפשר להפיק אחלה תוצאות. Subweb פתרונות תמיד ישמחו לייעץ לך איך להפיק את המיטב ואף לבנות לך תוכנית שיווק הכוללת ליווי לטווח ארוך.
הרשת החברתית פייסבוק היא הרשת החברתית הראשונה. בפייסבוק יש למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, מה שהופך אותה להיות כר פורה
ניווט מהיר
© זכויות יוצרים – 2024 | subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים | כל הזכויות שמורות