קידום אורגני באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמה חזקה עבור שיווק אורגני וחשיפה ולכן קידום אורגני באינסטגרם נחשב כחובה. למעשה, אינסטגרם מייצרת חשיפה פי 4 יותר מאשר פרסום תוכן אורגני בפייסבוק ולכן, היא נחשבת כאחת הפלטפורמות המועדפות על משווקים.

שעה של שיווק אורגני באינסטגרם יכולה להוביל לתוצאות מדהימות, אם לוקחים את הפעולות הנכונות. באמצעות טקטיקות שיווק אורגניות באפשרותכם להפוך את פרופיל האינסטגרם לכלי מכירות רב עוצמה עבור העסק שלכם – מבלי לבזבז אגורה על מודעות! אבל כדי להצליח עם שיווק אורגני באינסטגרם, אתם צריכים להבין מהן התכונות של הפלטפורמה.

החדשות הטובות בשבילכם הן שאצלנו ב- Subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים עומדים צוותים שלמים שמתמחים בעשייה זו, ממש לרשותכם. במאמר הבא אספנו לכם כמה טיפים חשובים, קצת ידע כללי ואיך להתחיל.

קידום אורגני באינסטגרם

מה זה קידום אורגני באינסטגרם?

קידום אורגני באינסטגרם פירושו להתחבר לכלים החינמיים של הפלטפורמה כדי לשתף תוכן, לבנות קהילה ולהניע תוצאות עסקיות. בניגוד לקמפיינים בתשלום באינסטגרם, פעילות אורגנית מושתתת כולה על בניית מותג והגברת המודעות למוצרים ולשירותים שלכם וזאת מבלי לפגוע בתקציב השיווק שלכם. שיווק אינסטגרם אורגני כולל בין היתר השתתפות פעילה ברשת החברתית, מעקב אחרי משתמשים אחרים, להשאיר תגובות ולייקים, מענה לשאלות של לקוחות, יצירת תוכן שמשתף את הלקוחות (לדוגמה סקרים או תחרויות עם זכייה בפרסים), פרסום תמונות, סרטונים, סטורי (מומלץ כל יום), שילוב גרפיקות ולהראות שהפרופיל "חי ונושם".

איך פרסום אורגני באינסטגרם עוזר?

תשובה לשאלה זו יכולה להיות מאמר בפני עצמה, אך כדי לחסוך לכם זמן יקר זיקקנו לכם 3 נקודות קריטיות בחשיפה לעסק, אותן פרסום אורגני באינסטגרם עוזר לפתח:

  • קודם כל, שיווק אורגני הוא פתרון חסכוני – עולם השיווק היום כל כך רחב ומקיף, ופיזור כסף בלי תשתית של פרופיל עסקי טוב לא תניב המון תוצאות. בשיווק אורגני אין לכם את הצורך לשלם, שיווק אורגני באינסטגרם הוא כלי לטווח ארוך בו המותג שלכם יכול להמשיך לקבל מינוף ללא הרף במשך שנים. עם אסטרטגיית השיווק האורגני הנכונה במקום, אתם יכולים להמשיך להגביר את המודעות למותג ולהגיע לקהלים חדשים באינסטגרם (מבלי לבזבז אגורה).
  • אמינות – בניית פרופיל עסקי נכון, השתתפות בקהילה, מעקב חזרה אחרי העוקבים שלכם, השארת תגובות ולייקים, יצירת תוכן מבדר ומגרה את העין – כל הפרמטרים האלה מייצרים עם הזמן קהילתיות ואמון. אמון מייצר המלצות ושיחות מפה לאוזן, תוכלו ליצור השפעה על קהל היעד שלכם שירגיש נוח לסמוך שהתכנים שלכם לא מלאים רק באינטרס למכור וכך תצברו מוניטין חיובי ורחב.
  • בעוד קמפיינים בתשלום יכולים לעזור להניע המרות, שיווק אורגני בונה קשרים ארוכי טווח עם לקוחות פוטנציאליים – שניהם מתקיימים ביחד ומשלימים אחד את השני. שיווק אורגני באינסטגרם הוא מה שמניע בעצם את המשתמשים במורד משפך המכירות ויהפוך אותם לתומכי המותג. הסיבה לכך היא שהשיווק האורגני שלכם צריך להפוך את המותג לאנושי ולאפשר למשתמשים לנהל שיחות איתכם כדי לבנות אמון. לא רק שזה ישלים את הפעילות שלכם באינסטגרם בתשלום, אלא גם שיווק אורגני יעזור לכם להישאר בקשרים בריאים עם לקוחות קודמים כדי לעודד רכישות חוזרות.
איך פרסום אורגני באינסטגרם עוזר? - קידום באינסטגרם אורגני

פעולות התורמות למיקסום קידום אורגני באינסטגרם

בניית תוכנית אסטרטגית

תוכנית אסטרטגית טובה תשלב אסטרטגיית תוכן של בניית מותג. מה זה אומר? תחשבו מי קהל היעד שלכם, ואיזה תוכן ימשוך אותו וייצור גירוי. עבודה מתוך המקום הזה תספק לכם מסגרת שתאפשר לכם לפתח תוכן אינסטגרם עקבי ומשכנע שמעורר עניין, מניע מעורבות ובונה אמון עם הלקוחות האידיאליים שלכם. זהו היטב את המטרות והיעדים האורגניים שלכם באינסטגרם, זיהוי נכון יגרום לעלייה במספר העוקבים שלך, אינסטגרם יצמיד את התוכן שלך למשתמשים המחפשים תכנים דומים לשלך והתוכן שלך יופיע במקומות רלוונטיים.

מינוף התכונות, הכלים והתוכן של אינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמה המציעה פורמטים אינסופיים של תוכן והזדמנויות פוסט. בעת עיצוב אסטרטגיית השיווק האורגנית שלך באינסטגרם, חיוני שתשתמש בפורמטים האלה כדי להביא את התוצאות החזקות ביותר עבור המותג שלך.

לקבל תוצאות אופטימליות, יש לדייק את התכנים שאתם מעלים באופן הבא:

  • העלאת תמונות – לקבלת התוצאות הטובות ביותר, יש לשנות את גודלן לריבוע (יחס של 1:1:1) ולהיות בגודל של 1080 x 1080 פיקסלים.
  • פוסט קרוסלה – פוסט הזה מאפשר לך לשתף עד 10 תמונות וסרטונים בפוסט אחד, נסו ליצור סיפור בין תמונה לתמונה.
  • סרטונים – קטעי וידאו יכולים להיות בכל מקום בין שלוש ל 60 שניות ארוכות ויש לשנות את גודלם לריבוע (יחס 1:1:1) לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • העלאת סטורי – סטורי מאפשר לכם להעלות תוכן חולף, ולהראות מה קורה בעצם בעסק בכל רגע נתון. מומלץ להעלות כמה שיותר סטוריז ברמה יומיומית וכך להשאיר את העוקבים מעודכנים בנעשה בעסק שלכם. לקבלת התוצאות הטובות ביותר להעלאת סטורי, הקפידו על שינוי גודל התמונות וסרטוני הוידאו שלכם לגודל אנכי (1080×1920 פיקסלים) כדי למקסם את שטח המסך ולהטמיע משתמשים בתוכן שלכם. מנפו את המדבקות האינטראקטיביות של Instagram Stories כדי להוסיף מיקום, לתייג ולהתחיל שיחות דו-כיוונית עם הקהל שלכם כולל העלאת סקרים, שאלות – תשובות ועוד. תהיו יצירתיים!
  • אינסטגרם TV – כפורמט תוכן וידאו נוסף באינסטגרם, IGTV מציעה סדרה של הזדמנויות ייחודיות למותגים באינסטגרם. סרטוני וידאו אנכיים אלה (יחס רוחב-גובה של 9:16) מאפשרים לכם לשתף תוכן וידאו ארוך יותר עם העוקבים שלכם. למעשה, כל העלאה של IGTV יכולה להיות באורך של עד 15 דקות, מה שנותן לכם טווח מדהים לשתף תוכן וידאו מפורט יותר עם קהל היעד שלכם באינסטגרם.
  • רילס (Reels) – אחד הכלים הפופולריים היום באינסטגרם המושך מיליוני צפיות. רילס הוא אחד מתבניות התוכן החדשות ביותר באינסטגרם, ונותן הזדמנות ליצור תוכן אורגני רב עוצמה עבור המותג שלכם. גם כאן יש לשנות את גודל הסרטונים האלה לגודל אנכי (עם יחס רוחב-גובה של 9:16). עם זאת, שלא כמו פורמטים אחרים של תוכן באינסטגרם, רילס מעולה לקטעי וידאו קצרצרים וקולעים, עד 15 שניות. בהשראת Tik Tok, רילס היא פלטפורמה נהדרת עבור הגדלת הקהל האורגני אותו אתם רוצים להשיג.

צרו קמפיינים אורגניים להגדלת החשיפה

יש לא מעט דרכים מעשיות להגדיל באופן אורגני את המעקב שלך באינסטגרם, כל זאת מבלי לפגוע בתקציב השיווק שלך. המפתח הוא לתמרץ משתמשים חדשים לעסוק ולעקוב אחר המותג שלך באינסטגרם.

צרו קמפיינים אורגניים להגדלת החשיפה - קידום אורגני באינסטגרם

2 דרכים להגברת בסיס העוקבים שלכם באופן אורגני באינסטגרם:

  • תחרות עם זכייה בפרסים – כולנו אוהבים לקבל מתנות. שחקו על זה. עריכת תחרות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעורר השראה למשתמשים חדשים לעקוב אחר המותג שלך היא ליצור תחרות. הציעו פרס משתלם כדי לתמרץ את המתחרים (כגון קוד הנחה או כרטיס מתנה לחנות שלך) ולוודא שתנאי הכניסה הוא לעקוב אחר המותג שלך באינסטגרם.
  • הגרלה – על אותו עיקרון כמו תחרות. מי לא אוהב לקבל פרסים? עודדו את המשתמשים לשתף את הפוסט שלכם עם העוקבים שלהם ולתייג את החברים שלהם בתגובות כדי להרחיב את טווח ההגעה של הפוסט והחשבון שלכם עוד יותר. ע"י עידוד העוקבים שלכם להפנות את החברים שלהם למותג שלכם, תוכלו להגדיל באופן אורגני את המעקב שלכם באינסטגרם ולהגיע לקהלים חדשים בעלי ערך גבוה שסביר להניח שיהפכו ללקוחות משלמים.

לסיכום

כשמדובר בשיווק אורגני של אינסטגרם, המפתח הוא לרתום את פורמטי הפוסט ותכונות הפלטפורמה של אינסטגרם כדי לעזור לך להגיע למטרות העסקיות שלך. על ידי הקשה על מגוון של סוגי פוסטים ומיקומים, תוכלו להגדיל את העוקבים שלך, לערב את הקהל שלכם ולבנות קשרים משמעותיים עם העוקבים. כאשר יגיע הזמן להפעיל קמפיינים בתשלום באינסטגרם, יהיה לכם בסיס עוקבים חזק ודף מלא בתוכן שמעוצב יפה ומקצועי.

בסופו של דבר, שיווק אורגני באינסטגרם לא מחליף את הקמפיינים בתשלום שלכם. למעשה, פעילות אורגנית ובתשלום באינסטגרם צריכה ללכת יד ביד כדי להעביר את המשתמשים ממודעות לשיחה ובסופו של דבר גם מנאמנות.

Subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים מתחייבת לייצר עבורך אסטרטגיית שיווק במגוון פלטפורמות, תעמיד לרשותכם צוות זמין ואפליקציה אוטומטית שתפעל 24/7 ותייצר לכם מאות לקוחות חדשים ללא תשלום. הייחודיות של Subweb היא מגוון הפתרונות האינטרנטיים אותו אנו נותנים ללקוחותינו – פרופילים עסקיים, פרסום כתבות תוכן בבלוגים ואתרי תוכן זרים, מיקומים ומאגרי מידע, ניהול משפך שיווקי, ניהול ובניית דפי נחיתה ועוד.

שאלות נפוצות

ובכן, אם אתה עסק קטן ומכוון למשהו מאוד צנוע, יכול להיות שכן. אך בעולם של היום, בו יש כל כך הרבה תוכן והמתחרים שלך יורים לכל כיוון, עדיף להשתמש גם בקידום ממומן באינסטגרם. תוכלו להתחיל בתקציבים נמוכים ולהשקיע את מרב הזמן שלכם בקידום אורגני, אך יש תוצאות שתוכלו להשיג רק מפרסום ממומן.

לא כדאי לדלג על פרסום אורגני באינסטגרם.

זהו שלב מאוד חשוב בפרסום המותג שלך, וזה חינם לגמרי. עסקים מוציאים עשרות אלפי שקלים בחודש על שיווק, קיבלת פה פלטפורמה בחינם שעם עבודה נכונה וקצת סבלנות תוכל להניב תוצאות יפות בהמשך. במידה ואין ברשותך הרבה זמן, ל- Subweb פתרונות קיימת מערכת שתדע לייצר לך תוכנית המשלבת קידום אורגני וממומן באינסטגרם.

מעורבות טובה תהיה דו צדדית. מה זה בעצם אומר?

דף עסקי מושקע עם תוכן טוב יערב את הצופים והעוקבים שלו. אם זה שאילת שאלות תוך כדי הלייב, סקרים, שילוב תחרויות בהן העוקבים יצטרכו לשתף את הדף שלך, הגרלות, יצירת דיונים ומענה לתגובות של העוקבים ועוד.

כמה שתשקיע יותר, ככה תניב יותר. מצד שני, אם אתה בעל עסק במדינת ישראל כנראה שהיום שלך גם ככה מספיק צפוף, אז נצמצם את הטווח ונאמר – בשימוש יעיל, שעה אחת יום תוכל להפיק אחלה תוצאות. Subweb פתרונות תמיד ישמחו לייעץ לך איך להפיק את המיטב ואף לבנות לך תוכנית שיווק הכוללת ליווי לטווח ארוך.

מאמרים נוספים

רובוט-לאינסטגרם
אוטומציה עסקית
רובוט לאינסטגרם

מהו רובוט לאינסטגרם? בעידן הדיגיטלי, שבו מדיה חברתית שולטת, אינסטגרם הפכה לפלטפורמה עוצמתית למיתוג אישי ולשיווק עסקי. כדי לנווט בסביבה

קרא עוד »
פרסום ממומן בלינקדאין
פרסום בלינקדאין
פרסום ממומן בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה עסקית פופולרית המציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום ממומן ולכן פרסום ממומן בלינקדאין יכול להיות כלי יעיל

קרא עוד »
קידום אורגני בלינקדאין
פרסום בלינקדאין
קידום אורגני בלינקדאין

לינקדאין, רשת חברתית אשר מכונה "רשת הנטוורקינג החברתית למקצוענים" – כשמה כן היא, רשת חברתית אשר יוצרת קשרים בין אנשי

קרא עוד »
פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת מפלטפורמות הרשת החברתית המצליחות בעולם, אך בניגוד למה שנהוג לחשוב, הפרסום הממומן בטיקטוק לא פונה רק לצעירים

קרא עוד »
קידום אורגני בטיקטוק
פרסום בטיקטוק
קידום אורגני בטיקטוק

טיקטוק היא רשת חברתית יחסית חדשה בשוק לעומת פייסבוק או אינסטגרם וכך גם שיטת הקידום אורגני בטיקטוק שלה. רשת זו

קרא עוד »
פרסום ממומן באינסטגרם
פרסום באינסטגרם
פרסום ממומן באינסטגרם

פרסום דיגיטלי בכלל ופרסום ממומן באינסטגרם בפרט,תפס בשנים האחרונות תאוצה חזקה וזאת בשל העובדה שמצד אחד העלויות נמוכות משמעותית משל

קרא עוד »