אייך תגרמו ללקוחות שלכם לקרוא את המאמרים שלכם

לא מעט אנשים מחפשים דרכים לגרום למשתמשים לקרוא את המאמר שלהם. חלק חושבים על קידום אתרים, חלק מנסים את מזלם בגוגל, חלק מנסים קידום ממומן אבל בקיצור, ניתן לומר שכולם מחפשים פתרונות קסם, אפילו כאלו שהם לא חינמיים, בשביל לגרום לתנועה באתר שלהם, אשר יובילו לבסוף להגדלת המכירות מהאתר.

מי מאתנו לא רוצה הכנסה קבועה? לשבת רגל על רגל, אולי על חוף אקזוטי, והתנועה נכנסת, הלקוחות קונים ואתם רשאים לעשות כל העולה על רוחכם. אפילו עם קידום לא ממומן בגוגל, לא צריך להביא ארגזים של כסף הביתה, מספיק כמה אלפים בחודש, כמו אז שהייתם שכירים, נניח ב-15,000 ₪ בחודש, אפשר לכלכל משפחה ממוצעת עם ילד אחד ועבודה נוספת, חלקית של בן הזוג השני. זה לא סוד.

הבעיה? שאין באמת פתרונות קסם. אין כפתור שיגרום לתנועה אינסופית לאתר שלנו, וגם קשה למצוא שירותים, או מוצר שמוכר את עצמו. אז סליחה מראש מכל הגורואים של שיווק באינטרנט, שיווק בגוגל וכו’

ברוב המקרים הכסף יגיע באמצעות:

  • השקעה.
  • תוכן איכותי.
  • קידום תוכן איכותי.
  • בניית אתרים לפי חוקים מוסכמים מראש.

כן, האחרון מדבר גם על תכנות. אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם. אבל  אנחנו כאן להראות לכם שאפשר גם אחרת. 10 טיפים שאם תיישמו את כולם, כמו שאמרנו בלי קיצורי דרך, אפשר להגיע לתוצאות יפות ואפילו מאוד באתר.

  1. גם ב-2019, התוכן הוא עדיין המלך:

היום בעלי עסקים מחפשים להביא את המכה. עם משהו ויראלי או מטופש שיעיף את הנתונים של האתר למעלה. הבעיה? כשהויראליות נגמרת גם הטראפיק והם חוזרים לדרכים המקובלות של קידום אורגני בגוגל, או בשמו הפחות פלצני: תוכן.

מאמר אחד איכותי שעובד ומעביר מסר נכון וגם בנוי “מאחורי הקלעים” (נדון על כך בהמשך) כמו שנהוג, יכול לתרום המון לקידום של האתר בגוגל. תשקיעו בתוכן איכותי ולא בדברים אחרים והתנועה תגיע.

  1. קישורים מתאימים:

קיים היום מנהג, שהוא לא מומלץ, להדביק קישורים במאמרים שלנו כדי שגוגל “יראה” כשאנחנו מפנים לגורמים מקצועיים אשר יקדמו אותנו בסולם הדירוג. זה לא קשקוש מוחלט, אבל אם המאמר שלנו על כלבים ודרכים לחסנם ואנחנו מקשרים פתאום ל”מנופי אבי”, בגלל שהוא חבר והוא שם את הלינק שלנו אצלו, גוגל לא רק שעלול לא לאהוב את המהלך, אלא אף לפסול את הדירוג ולהעניש אותנו.

הדרך הבטוחה, בייחוד לאתרים חדשים אשר לא רוצים להתעסק עם פרסום בגוגל ומקדמי אתרים היא לפחות קישור פנימי אחד (באותו עולם התוכן) וקישור חיצוני אחד. מה הכוונה “באותו עולם התוכן”? נחזור לדוגמא של הכלבים. נניח שהאתר שלנו מדבר על מוצרים לכלבים והמאמר מופיע תחת קטגורית “חיסונים לכלב”, אנחנו נרצה להפנות קישור פנימי למוצר או עמוד אחר הנמצא תחת “חיסונים לכלב”, כי גוגל מייחס חשיבות גם להיררכיה.

  1. סליחה מראש, אבל WordPress עדיף על WIX:

אל תתעצבנו אם כבר בניתם אתר “אש” ב-WIX והוא אפילו חינמי! מגוון מאמרים ומחקרים מראים שקידום עדיף ב-וורדפרס, מערכת ניהול תוכן אשר קרוב ל 50% מאתרי האינטרנט בעולם נבנים איתה כיום . זה לא שגוגל מאנדקס אחרת את WIX, זה יותר שיש ל-WordPress כל כך הרבה יותר כלים עבור קידום לא ממומן בגוגל שזאת פשוט טעות לעבוד עם WIX או פלטפורמות אחרות.

מעבר לענייני של קידום אתרים אורגני בגוגל SEO, ישנו גם עניין של עקומת הלמידה. אם תיקחו אתר של WIX ותנסו להבין מה קורה שם, יכול להיות שייקח לכם קצת זמן, תלוי בבונה האתרים, לעומת אתר וורדפרס אשר רוב הדברים נמצאים באותם מקומות, כולל Plug-Ins ונכנסים לעניינים די מהר.

  1. חקר שוק הוא כלי חשוב:

קל מאוד לכתוב על דברים שאנחנו אוהבים, כמו סדרות בנטפליקס, הילדים שלנו או כמובן, חיסונים לכלבים, השאלה מה הלקוחות שלנו רוצים לדעת? יש המון דרכים להבין זאת, אבל אנחנו ממליצים על הקמת קהילה, או “רכיבה” על קהילה גדולה קיימת בתחום השירותים שאנחנו נותנים, בשביל לפנות ישירות לקהל היעד.

נניח ואנחנו מוכרים מוצרים לכלבים, שווה להיכנס לקהילות של אוהבי כלבים ולהעלות פוסטים, אפילו ישירים של “אני רוצה לכתוב על טכנולוגיה חדשה בתחום החיסונים, זה מעניין מישהו”? תתפלאו כמה אנשים יהיו מוכנים לשתף פעולה. אנחנו פחות ממליצים על אופציית הסקר, אנשים נוטים פחות להגיב לו.

  1. קידום ממומן בגוגל:

למרות שלקידום אורגני יש תפקיד קריטי, אפשר תמיד גם להוסיף ל”כח” של האתר קידום ממומן. אנחנו ממליצים על איש מקצוע ולא לנסות לעשות זאת לבד, למרות כל התחנונים והקופונים של 300 ₪, שגוגל מחלקים.

האינטרס של גוגל הוא שתשלמו לו עבור קידום ולא תמיד זה הולך יד ביד עם האינטרס שלכם. קחו מישהו שמבין את התחום ותנו לו לשבור את הראש. הוא גם לפעמים יעזור לכם עם מחקר מילות מפתח שיעזור לכם לכתוב מדויק יותר וישדרג גם קידום אורגני לאתר שלכם.

  1. נעים להכיר Google Search Console:

אתם מסתכלים בגוגל אנליטיקס, ומאמר אחד או יותר, עולים כל שבוע כמעט. אתם לא מבינים למה אנשים נכנסים אליהם כל הזמן? מסתבר שלגוגל יש כלי חכם אשר יעזור לכם להבין למה ואיך אנשים מגיעים לאתר שלכם. כל מה שצריך הוא להטמיע שורת קוד קצרה אחת בוורדרפס ולהזין את ה- SiteMap בחזרה לגוגל ואתם בפנים. המלצה שלנו, תעשו זאת עם Yoast.

אחרי הכניסה והאישור, ניתן לראות כמה משתמשים יש באתר בכל זמן נותן וגם לראות לפי סוג הביטויים שדרכם משתמשים מגיעים לאתר. אם נראה שאנחנו מקום 5 בגוגל בממוצע עבור המילים “חיסונים אורגניים לכלב”, אז ניצור עוד מאמרים בנושא ונוכל להתקדם למקומות הגבוהים יותר בחיפוש. גם שווה להוסיף הנעות לפעולה נוספות למאמרים שכבר חזקים אצלנו.

  1. תתאימו את האתר למובייל:

אין מה לפרט פה. היום רוב התנועה מגיעה במובייל, דור ה-Z בכלל כמעט שלא גולש בדסקטופ, אז אם הוא נמצא בין קהלי היעד שלכם והאתר שלכם לא מותאם למובייל, כדאי לכם פשוט לשכוח ממנו. תתאימו למובייל.

סיכום:

אין פתרונות קסם. קידום אורגני בגוגל מגיע עם עבודה קשה והרבה מאמץ. אבל זה לא אומר שצריך לוותר או לזרוק מאות אלפי שקלים על האתר רק בשביל שיקראו את המאמרים שלכם. שילוב של קידום אורגני וקידום ממומן יכול לעשות פלאים לתנועה באתר, ואת התוצאות אתם תראו בעצמכם.