קידום אורגני בפייסבוק

לשים כסף על שיווק ממומן בפייסבוק זה יחסית קל. אך האם אתם מסוגלים לעמוד בתחרות הגדולה של קידום אורגני בפייסבוק? במאמר זה נסקור כמה דרכים וטיפים חשובים שיעזרו לכם לפרסם ולשווק את עצמכם בצורה אורגנית ולהגיע לתוצאות נהדרות.

 

דרכים לשיפור קידום אורגני בפייסבוק:
כל מה שאתם צריכים לדעת

בשנים האחרונות פרסום ברשתות חברתיות הפך להיות אחת הדרכים הכי פופולריות לפרסום. לא משנה מה אתם רוצים לפרסם, הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ,אינסטגרם וטיקטוק  הן כנראה המקום הכי טוב לעשות את זה. הגורמים לכך הם רבים, אבל חשוב שנציג כמה מהם. הראשון הוא כמובן רמת החשיפה. אין עוד מקום שבו תוכלו להציג את הפרסום שלכם לעיניים של כל כך הרבה אנשים כמו ברשתות החברתיות.

בנוסף, השימוש ברשתות החברתיות הוא חינמי, לפחות ברמה הבסיסית. עבור העסקים מתחילים שמעוניינים להגיע לרמת חשיפה גבוהה אולם לא מחזיקים בתקציב פרסום גדול, זה יכול להיות פתרון נהדר. סיבה נוספת היא שאפשרויות הפרסום שעומדות לפניכם הן מגוונות. לא רק מודעות או שלטי חוצות אלא סרטונים, פוסטים ארוכים ואפילו יכולת ליצור קשר עם הלקוחות יחד עם הפרסום.

 

1. העלו פוסטים עם סרטונים
שיטיסו את הקידום אורגני בפייסבוק שלכם

תוכן וידאו תופס מטבעו תשומת לב. עם ההפעלה האוטומטית ב- Facebook, סרטוני וידאו מתחילים לנגן כאשר משתמשים גוללים בדף הבית שלהם. גירוי חזותי ושמיעתי נותן סיכוי גדול יותר ללכוד את תשומת הלב של המשתמש בהשוואה לטקסט או תמונות סטטיות, ומהווה גורם חשוב לשיווק אורגני בפייסבוק. כדי להפיק את המרב מזה, מומלץ ליצור קטעי וידאו עם ויזואליות מרתקת והתחלה משכנעת כדי לפתות משתמשים להמשיך לצפות.

בקטעי וידאו נוטים גם ליצור מעורבות גבוהה יותר בהשוואה לסוגי תוכן אחרים. משתמשים נוטים יותר לאהוב, להגיב ולשתף קטעי וידאו, אשר יכולים להרחיב את טווח התוכן שלכם באופן אורגני. עודדו את הצופים להתעמק בסרטונים שלכם על ידי הצגת שאלות, שיתוף סיפורים או עריכת סקרים בתוך הסרטון עצמו.

טיפ מקצועי – בצעו לחלק מהסרטונים תמלול, ההפעלה האוטומטית אצל חלק מהמשתמשים מוגדרת על מצב שקט, ואתם כמובן רוצים לתפוס את תשומת הלב של כולם.

 

2. העלו פוסטים בשעות חשיפה גבוהות ביום

Facebook Insights מגלה לכם מתי הקהל היעד שלכם הוא הפעיל ביותר בפלטפורמה. מומלץ שנתונים אלה, שמגיעים בחינם לגמרי, ינחו אתכם בתזמון הפוסטים בזמנים שבהם הם צפויים להגיע לקהל רחב יותר. פרסום אורגני בפייסבוק בשעות השיא מגדיל את הסיכויים שהתוכן שלכם יופיע בדף הבית של המשתמשים כאשר הוא פעיל ומוכן ל- "זמן גלילה".

 

העלו פוסטים בשעות חשיפה גבוהות ביום​ - פרסום אורגני בפייסבוק

3. תוכן איכותי ומושקע –
המנוע של קידום אורגני בפייסבוק

זהו הלב הפועם של כל אסטרטגיית שיווק אורגני בפייסבוק. ככל שהקהל שלך מביע רגש, תגובות, הערות, שיתוף וכל אינטראקציה אפשרית עם הפוסטים שלך – כך הוא יופיע באופן בולט יותר בדף הבית של משתמשים אחרים. כאשר התוכן שלך נוגע בעוקבים שלך, תהיה להם נטייה גדולה יותר לשתף אותו.

אספנו בשבילכם כמה טיפים קטנים ליצירת תוכן מסוג זה:

  • הוסיפו אלמנטים מושכים מבחינה חזותית.
  • השתמשו בתמונות מושכות עיניים, סרטוני וידאו ומדיה חזותית אחרת שמתאימות למסר ולטון של התוכן שלך.
  • יצירת כותרות תופסות תשומת לב בכדי לעורר סקרנות ולפתות את הקוראים ללחוץ ולחקור עוד. כותרות טובות מעבירות את מהות התוכן שלכם, מעוררות רגשות, מציבות שאלות מסקרנות ומבטיחות תובנות חשובות.
  • תוכן המשלב סיפור – תוכן זה יותר נוח לחלק מהמשתמשים וגם לא נשכח מהראש (אם הסיפור טוב). הכניסו נרטיבים ואנקדוטות לתוכן, הדבר יחזק וייצור קשר משכנע ורגשי עם הקוראים שלך.
  • אל תפחדו לנסות תבניות תוכן שונות! שמרו על גיוון, ונסו לשמור על מעורבות הקהל ע"י לייבים בשידור חי, חידונים אינטראקטיביים, סקרים ועוד.

4. הגבילו שימוש בקישורים חיצוניים כדי לא לפגוע
בקידום האורגני בפייסבוק

האלגוריתם של פייסבוק נוטה להעדיף פוסטים שמשאירים את המשתמשים על הפלטפורמה. ככל שמשתמשים מבלים יותר זמן בפייסבוק, כך ניתן להציג יותר מודעות, וזוהי כמובן המטרה הסופית של פייסבוק. לכן, בעת יצירת תוכן אורגני, נסו להגביל את השימוש בקישורים חיצוניים בפוסטים שלך. במקום זאת, השתמשו באחת התכונות המקוריות של פייסבוק כמו פוסטים של קרוסלה (מאפשר להציג תמונות או סרטונים מרובים בפוסט אחד). בדרך זו, סביר יותר שהפוסטים שלכם יופיעו בדף הבית של המשתמשים ויגיעו לקהל רחב יותר.

 

5. ניתוח הפוסטים שהניבו את הביצועים הכי טובים

ב-3 מילים: מעקב, מעקב ומעקב! זאת הדרך להצלחה. ממש כמו מדען שמכין תרופה חדשה, כך גם אתם צריכים לחזור ולבצע למידה מפוסטים ותכנים שפרסמתם ולהבין מה עבד הכי טוב (ככל שתנסו יותר דברים, כך תדעו מה עובד לכם יותר).

Facebook Insights מספק שפע של נתונים על הביצועים של הדף שלכם. הוא עוקב אחר מדדים שונים, כולל לייקים, הערות, שיתופים, אחוזי מעורבות ועוד.

בנוסף לנתונים ברמה שלאחר מכן, Facebook Insights מציע גם תובנות לקהל, ומספק מידע על הדמוגרפיה, המיקום ותחומי העניין של העוקבים שלכם. הבנת המאפיינים וההעדפות של הקהל שלכם יכולה לעזור לכם להתאים את התוכן שלכם בצורה יעילה יותר.

על ידי בחינה מדוקדקת של הנתונים, אתם יכולים לאתר את התוכן שקיבל את רוב לייקים, התגובות והשיתופים. פוסטים עתירי ביצועים אלה מכילים לעתים קרובות רמזים בעלי ערך לגבי מה שמתקשר טוב עם הקהל שלכם. זה יכול להיות הנושא, הפורמט (למשל, תמונות, סרטונים או פוסטים מבוססי טקסט), הטון, או העיתוי של הפוסטים האלה שמפרידים ביניהם. עכשיו שאתם כבר חמושים בידע של התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר שלכם, באפשרותכם למקד את אסטרטגיית התוכן שלכם. צרו תוכן נוסף שעוקב אחר התבניות המוצלחות שזיהיתם.

כמובן, זה לא אומר שאין צעירים בפייסבוק, אולם קחו בחשבון שזהו קהל היעד שבו אתם מפרסמים. בנוסף, בפייסבוק אנשים יכולים לקרוא גם תכנים ארוכים אם הצלחתם לגרום להם להיות מספיק מעניינים. זה לא אומר שהתוכן הפרסומי צריך להיות ארוך, כיון שהלקוחות פשוט ידלגו עליו, אולם בעמוד שלכם עצמו ניתן לשים קצת תכנים ארוכים, בדומה לאלו שהייתם שמים באתר אינטרנט.

 

ניתוח הפוסטים שהניבו את הביצועים הכי טובים - פרסום אורגני בפייסבוק

6. קבוצות פייסבוק –
טיפים לשימוש נכון

לפני הכל, כדי להשתמש נכון בקבוצות פייסבוק עליכם להכיר את הכללים, הקווים המנחים ואופי הקבוצה. בהתאם לקבוצה, ייתכנו הנחיות פרסום ספציפיות, הגבלות על קידום עצמי או ימים ייעודיים שניתן לשתף תוכן פרסומי. עליכם לכבד את ההנחיות האלה כדי לשמור על מוניטין חיובי בתוך הקהילה ולהימנע מקבלת תדמית שלילית. השתתפו באופן פעיל בדיונים קבוצתיים, צרו תשתית ובניית אמון עם חברי קבוצה אחרים. עם אמינות, תוכלו להשיג נראות עבור התוכן שלכם ובכך ליצור קידום אורגני בפייסבוק וגם אולי חברים חדשים.

שתפו את התוכן עם הקבוצה בעת הצורך כדי להוסיף ערך לדיונים מתמשכים. התוכן שלכם צריך לענות ישירות על הצרכים והאינטרסים של חברי הקבוצה. עם כל זאת, התעסקות בקבוצות אלה יכולה גם להתיש ודורשת הרבה תשומת לב לתכנים בקבוצה שבתכלס, מה שבא לכם זה רק לפרסם ולקדם את עצמכם. שימו לב שאתם לא נשאבים יותר מדי לעניין הקבוצות אך כן מחליטים על 15-30 דקות ביום שאתם מקדישים לנושא, ותוך כמה חודשים תוכלו להגדיל את קהל היעד שלכם בצורה אורגנית לחלוטין.

בפרסום ברשת המצב שונה. בעזרת כלי ניתוח מתקדמים אנחנו יכולים לבצע מיקוד ראשוני לפרסום שלנו. לא משנה מה הדבר שאתם רוצים לפרסם, כנראה שעבור חלקים לא מעטים באוכלוסייה הוא פשוט לא רלוונטי. במקום להשקיע משאבי פרסום בחלק הזה, אתם יכולים מראש למקד את קהל היעד שבו אתם רוצים לפרסם. החשיפה היא אמנם לפחות אנשים, אולם הסיכוי להצלחה גבוה יותר.

 

7. שיתוף פעולה עם
משפיעני רשת

בלוגרים, דוגמנים, קומיקאים, אנשי תוכן – כל אלה הם רק חלק מרשת עצומה של משפיעני רשת שזוכים לאלפי ועשרות אלפי עוקבים (לעיתים גם למאות ולמיליונים) אשר צופים באדיקות בכל תוכן שמשפיעני רשת אלה מעלים.

אמנם משפיענים שיסכימו לפרסם את המוצר שלכם, כנראה ידרשו לא מעט כסף, אך אם ברשותכם מוצר שמתחבר עם המשפיען רשת (לדוגמה, אתם מוכרים מזרוני יוגה והכרתם משפיענית רשת שהיא דוגמנית וגם העלתה בעבר סרטונים שלה מתעמלת), לפעמים זה שווה ויכול אפילו לתגמל מאוד, בין אם זה ישירות למכירות ובין אם זה למען הגדלת קהילת העוקבים שלכם.

 

לסיכום

לצורך פרסום אורגני בפייסבוק, חשוב להבין את פורמטי הפוסט ותכונות הפלטפורמה, וזאת לצורך הגעה למטרות העסקיות שלכם. על ידי יישום השלבים והטיפים שקיבלתם במאמר, תוכלו להרחיב את קהל היעד שלכם, ליצור קהילה וירטואלית וכך להיות מוכנים לשלב הבא – קידום ממומן בפייסבוק. בסופו של דבר, שיווק אורגני בפייסבוק לא מחליף את הקמפיינים בתשלום שלכם. ב-Subweb פתרונות אינטרנט מתקדמים אחת ההתמחויות היא יצירת תכנית המשלבת קידום אורגני וממומן בפייסבוק. אנו נייצר עבורך אסטרטגיית שיווק במגוון פלטפורמות, תקבלו צוות תמיכה זמין ואפליקציה אוטומטית שתפעל 24/7 ותייצר לכם מאות לקוחות חדשים ללא תשלום. הייחודיות של Subweb היא מגוון הפתרונות האינטרנטיים אותו אנו נותנים ללקוחותינו – פרופילים עסקיים, פרסום כתבות תוכן בבלוגים ואתרי תוכן זרים, מיקומים ומאגרי מידע, ניהול משפך שיווקי, ניהול ובניית דפי נחיתה ועוד.

לשיחת ייעוץ חינם!

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי על איך להטיס את העסק שלכם בעולמות הדיגטליים לחלל?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם!

שאלות נפוצות

מודעות באמפר הן פרסומות וידאו קצרות בנות שש שניות, שאינן ניתנות לדילוג, המופיעות לפני סרטוני YouTube. הן מעוצבות כדי ללכוד במהירות את תשומת הלב של הצופים ולהגביר את המודעות למותג.

מודעות באמפר פועלות על בסיס מודל עלות לאלף חשיפות (CPM). משמעות הדבר היא שאתה משלם על כל 1,000 פעמים שהמודעה שלך מוצגת. העלות יכולה להשתנות בהתאם לאפשרויות הפילוח והתחרות.

הקצרות שלהן והעובדה שלא ניתן לדלג עליהן מבטיחות שהצופים יצפו במודעה כולה. פורמט זה אידיאלי למסירת מסר תמציתי וזכיר המגביר את ההכרה במותג.

כן, ניתן לשלב ביעילות מודעות באמפר עם פורמטים אחרים כמו מודעות TrueView. שילוב זה יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק הכוללת שלך על ידי חיזוק המסר שלך במספר סוגי מודעות שונים.

מאמרים נוספים

מה הן מודעות באמפר

מה הן מודעות באמפר?

מודעות באמפר, או Bumper Ads, הן פרסומות וידאו קצרות ובלתי ניתנות לדילוג שנמשכות שש שניות בלבד. הן מופיעות לפני תחילת הסרטון שהצופה בחר לצפות בו

קרא עוד »