פרסום בפייסבוק

עמוד הבית > פרסום בפייסבוק
פייסבוק

שיווק בפייסבוק

פרסום בפייסבוק הינו דבר חשוב ביותר על מנת להגיע לקהל יעד נרחב ובאמת לקדם את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.

בשנים האחרונות, בעלי עסקים רבים נמשכים, בצדק, לפרסום הממומן בפייסבוק. הסיבה לכך ברורה: פוטנציאל הפרסום עצום. ברשת חברים מיליוני משתמשים, המהווים לקוחות פוטנציאליים. יתרה מכך, אלגוריתם החשיפה שמציעה פייסבוק משוכלל למדי, ואין זו הגזמה לטעון שאולי הוא הטוב מסוגו. הודות לו, נוכל להגיע לקהלים ממוקדים יותר, משאי פעם חלמנו. דיברנו בקצרה… קדימה, ניכנס לעובי הקורה של הפרסום בפייסבוק.

הקדמה – עולם הפרסום הממומן:

בעולם הפרסום הממומן, קיימות כיום שתי זירות פרסום מרכזיות: הראשונה היא הפרסום הממומן בגוגל, והשנייה היא הפרסום הממומן בפייסבוק. אם נחזור אחורה בזמן, נראה כי פייסבוק וגוגל “בנו” לעצמן שם, טיפחו את מוצריהם, הוכיחו שיש להם מה להציע, לפני הכל. וכעת, כשהשטח היה מוכן, החלו החברות להציע את הפרסום הממומן דרכיהן. הסיבה ללקיחת הכיוון הזה ברורה: רווח. חד-משמעית. ההכנסות מהפרסום הממומן אסטרונומיות, וחברות כמו גוגל ופייסבוק מבינות זאת. מבחינת בעלי העסקים, מדובר בכלי מבורך להגדלת את המכירות וההכנסות החודשיות. למעשה, כולם מרוויחים… מה טוב?

“יחסי” גוגל פייסבוק – ידה של מי על העליונה?

בטריטוריה הזו, יש המון טיעונים לכאן ולכאן. לכן, נתחיל עם עובדה ברורה: פייסבוק בעלת “עליונות” ברורה במיקוד הקהל. למעשה, בכל הקשור למערכות למיקוד הקהל – אין לה מתחרים. במובן מסוים, פייסבוק היא “רשת ביון מידע” הגדולה בעולם (או גוגל, כאן יש חילוקי דעות). הודות לכך, בפייסבוק הגיעו לרמה שגוגל יכולה רק לחלום עליה, לפחות ביכולת למקד קהלים.

*אם יצא לכם להציץ במערכת הפרסום בפייסבוק, בוודאי ראיתם שניתן לבנות קהל אישי.

ומנגד, גם גוגל מציעה תמורה מצוינת. לעומת פייסבוק, מיקוד הקהל שלה מעט שונה. אצלה, הקהל נקבע לפי שאילתות \ מילות מפתח. בעיקרון, היא מאפשרת לבעלי העסקים “להתברג” בהן, בתמורה למחיר סמלי.

אז… מי ה־מנצחת החד-משמעית? לצערנו, כמו בשלל נושאים בתחום, פשוט לא קיימת תשובה ודאית. במקרה שלנו, לכל צד יש יתרונות וחסרונות. הכל תלוי בפרויקט ובמטרותיו.

כן, בהחלט מדובר ב־”שתי הגדולות” בתחום. בכל הזדמנות, הן משפרות את מערכת הפרסום והאלגוריתם, על מנת להטיב עם המפרסמים. שימוש חכם בשני הערוצים הללו יספק לכם לא מעט עבודה ([מניסיון רב ;]).

מספר טיפים לפרסום ממומן בפייסבוק:

עוד לא סיימנו! עד כה, עסקנו ברקע, היסטוריה, תיאוריה… ובכל זאת, צריך להגיע ליישום. לאחר שנים של ניסיון בתחום, “צברנו” כמה טיפים שעשויים להיות שימושיים עבורכם. להלן הטיפים:

  1. מודעות וניסוחים – כמו בכל רשת פרסום, הקפידו על ניסוח מודעות רלוונטי לקהלי היעד שהגדרנו. היעזרו בניסוחים שיווקיים, אך במידה. השתדלו לגשת ל־”כאבי” הגולש, ולהסביר כיצד אתם תעזרו לו. השתדלו להישאר מקצועיים, וכמובן הימנעו משגיאות תחביר/כתיב בכל מחיר.
  2. בניית הקהל – כאשר אנו מתבקשים לנהל קמפיין בפייסבוק, יש המון “חומר למחשבה”. אולם, הדבר הראשון שעולה לראשנו הוא בניית הקהל. לא מדובר במטלה פשוטה, והיא מתחלקת לכמה פרמטרים: גודל הקהל (“כמות” הגולשים שנרצה להגיע אליהם), מיקום גיאוגרפי (לדוגמה: חיפה והסביבה), גילאים ומין. בנוסף לכך, נוכל להתמקד בקהל עם תחומי העניין מסוימים – תחומי עניין של לקוחות פוטנציאליים. ניקח דוגמה שתבהיר את העניין: בהנחה שיש לנו עסק מחשבים, היינו מכוונים לקהל עם תחומי עניין קרובים: מולטימדיה, מחשוב וכו’ (תחומים ברורים). כמו כן, ההתאמה למיקום הגיאוגרפי חשובה… לו היינו בחיפה, היינו מתאימים את המיקום לחיפה והקריות. לסיום, בניית הקהל חשובה מאוד. מדובר באחת מאבני היסוד לפרסום אפקטיבי בפייסבוק.
  3. קביעת תקציב – מערכת התקציב של פייסבוק דומה לזו של גוגל: במידה ונגדיר תקציב יומי של
    כ־20 ₪, נחויב בהתאם במשך 30 ימים. ומה יקרה בימים “חלשים”, שלא הגענו לתקציב? ובכן, אם נגיע ל־10 ₪ ביום אחד, ביום אחר המערכת תנצל 30 ₪, במקום 20 (ותפצה על ה־”הפסד”). במילים אחרות, אנו מתחייבים ל־30 ימים – התקציב ישולם, לא משנה מה. בסך הכל, אם נקדיש 20 ₪ ביום נשלם בערך 600 ₪.

    היו ריאליים, דעו מהו התקציב המתאים ועמדו בו. אל תוציאו יותר מהמתוכנן, בפרסום יעיל נוכל להסתפק בתכנון. ועכשיו, לאחר שדיברנו על הגבייה בכלליות, “ניכנס” לפרטים: דרך הגבייה היא עלות לפי קליק: בעבור כל לחיצה, נחויב בעלות קבועה מראש (שאנו נגדיר, ולפיה פייסבוק “תתאמץ” יותר/פחות כדי להשיג קליקים). וגם כאן, צריך להגדירה בחוכמה. בסכום של 10 ₪ ליום, לדוגמה, לא נוכל להרשות לעצמנו עלות מקסימלית של 5 ₪ לקליק… 2 קליקים במקסימום פשוט לא יספיקו (!). במקרים כאלו, נוכל להגדיל את התקציב / להוריד את העלות לקליק.

  4. שימוש בתמונות מרהיבות – אנשים אוהבים המחשות ויזואליות. אם ניעזר בתמונות מושכות, מרהיבות (ורלוונטיות!), נוכל “לגרות” את הקהל ללחוץ על המודעה. אם, למשל, יש לנו עסק המתמחה בקייטרינג, תמונות של אוכל הן הזדמנות למשיכת קהל שלא נוכל להחמיץ. גם במקצועות אחרים, בהחלט ישנן הזדמנויות כאלו!
  5. פרסום חזק בזמן טרנד \ אירוע מרכזי – עלינו למנף טרנדים/אירועים מבוקשים לטובתנו. בעזרתם, נוכל להגיע לחשיפה רחבה מתמיד. לצורך העניין, זכיית מתמודד בתכנית טלוויזיה מסוימת היא הזדמנות מעולה לכך: בפוסט, נציין ונתייג את שם המתמודד \ החברה שפרסמה את האירוע. הודות לכך, החשיפה שלנו תגדל חד-משמעית. שימו לב: הימנעו מלהציע את שירותיכם באותו הפרסום. נכון, זו הזדמנות מפתה למדי, אך היא תגרום לנזק, ותו לא. ובכל זאת, אם השירות מתאים כמו כפפה ליד לאירוע, הציעו אותו בדרכים נעימות.
  6. מעקב ומדידת ביצועי הקמפיין באופן קבוע – בדיוק כפי שרובנו מתקלחים מדי יום, בודקים מה שלום קרובינו, כך עלינו לבדוק מה שלום הקמפיין שלנו. בגוגל, היינו מבצעים בחינות ורואים מה ניתן לשפר כל יום. ובפייסבוק, נפעל באותה הדרך בדיוק. בשני המקרים, רק נטיב לתוצאות הקמפיינים בכך ש־”נבחן את השטח”.

איך כל ה־”עסק” עובד?

דיברנו על פרסום ממומן, יתרונות, הגיע הזמן שנראה איך כל אלו מתפרים במציאות…

שלב 1: ניכנס למנהל המודעות שלנו – “נהל מודעות”.

לאחר מכן, בחרו בחשבון הרצוי, ועברו ל־”קמפיינים”.

הגענו למשטח העבודה! כעת, לחצו על הכפתור הירוק “צור”. בחרו ביצירה מודרכת.

שלב 2: נבחר את “מטרת העל” שלנו. יש לנו 11 אפשרויות:

  1. הגברת המודעות למותג – לחשיפת מותג \ מוצר חדש.
  2. תפוצה – לפרסום בתפוצות גדולות במיוחד.
  3. תנועה – פרסום שנועד להנעה לפעולה: הובלה לאתר/לאפליקציה הרשמית, שליחת הודעה ועוד.
  4. מעורבות – מיועד להגדלת המעורבות בפוסטים: תגובות, לייקים, שיתופים ומה שביניהם.
  5. התקנות אפליקציה – השם מדבר בעד עצמו… הגדלת כמות ההתקנות של האפליקציה.
  6. צפיות בסרטון – הנעת קהלים לצפייה בסרטון מסוים, ובכך העלאת כמות הצפיות והחשיפה.
  7. יצירת לידים – אם נשאף לייצר לידים לרשימות תפוצה/להגדלת מכירותינו… זה המקום שלנו!
  8. הודעות – מיועד לקבלת הודעות מגולשים פוטנציאליים.
  9. המרות – המטרה היא לגרום לקהל לפעול באתר, בעיקר בצורת מילוי טפסים ויצירת לידים.
  10. מכירות מהקטלוג – הפנייה לקטלוג המוצרים שלנו, באתר או בפייסבוק.
  11. תנועה לחנות – העברת תעבורה, ממסעות הפרסום, אל עבר החנות האינטרנטית שלנו.

לצורך הדוגמה, נבחר במטרת “תנועה”. זוהי הבחירה הנפוצה ביותר.

שלב 3: בשלב זה, נבחר בקהל קיים / נבנה קהל מאפס.  על מנת לקצר תהליכים, בחרנו בקהל קיים. כך זה נראה:

עכשיו, נבחר במיקומים. וכמובן, נגדיר תקציב לקמפיין:

במיטוב להצגת מודעות, עומדות בפנינו 4 אפשרויות:

  1. צפיות בדף הנחיתה – עלות המחושבת מכל צפייה בדף הנחיתה.
  2. קליקים על הקישור – בדומה לגוגל, העלות מתומחרת לפי קליק (לחיצה).
  3. תפוצה ייחודית יומית – הצעת מחיר “סיטונאית”, המתומחרת לפי כל 1,000 צפיות.
  4. חשיפות – תמחור לפי החשיפות למודעות, בדומה לאפשרות השלישית.

לצורך העניין, בחרנו ב־”קליקים על הקישור”, בעלות של 5 ₪ לכל לחיצה, ובתקציב יומי של 50 ₪. התוצאה:

*במקום בתקציב יומי, ניתן להגדיר תקציב כולל. כמו כן, עלינו להגדיר את החריגה. כך, אם נרצה להוציא במשך 30 הימים הבאים כ־2,000 ₪, ולא לחרוג מכך, נוכל להגדיר זאת.

בסוף התהליך, נגיע להגדרת “העניינים הפורמליים” של המודעות: זהות, פורמט, מדיה, טקסטים וקישורים, שפות ומעקב.

נתמקד מעט בנתון המעקב:

פיקסל הפייסבוק – במידה ואתם מעוניינים למדוד את הקמפיין, תוכלו להוסיף “קוד פיקסל” לאתרכם. בעזרתו, נוכל לעקוב אחר ההמרות שמתרחשות בתוך האתר – מערכת הפרסום תדווח עליהן. היתרון ברור: בזכות הדיווחים, נוכל לדעת מהו ערוץ הפרסום היעיל ביותר. לדעתנו, חובה להשתמש במעקב המרות בכל רשת פרסומית.

כל המידע בנושא הפיקסל של פייסבוק נמצא כאן, כולל מידע אודות הגדרה והתקנה.

לסיכום:

רשת פייסבוק מעמידה לרשותנו מערכת הפרסום מרשימה למדי. בכמה דקות, נוכל לפרסם את העסק שלנו לקהלים רלוונטיים. זכרו: למערכת הפרסום יש המון להציע, ולא כולם מסתדרים בבלגן. לפיכך, זו ממש לא בושה להיעזר במנהל קמפיין! אל תהססו לפנות אלינו בכל עת. תמיד לשירותכם, SubWeb סוכנות דיגיטל בשבילכם .

צרו איתנו קשר עכשיו !

אנחנו כאן בשבילכם למידע נוסף חייגו עכשיו: 077-2496269 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!