פרסום בפייסבוק הינו דבר חשוב ביותר על מנת להגיע לקהל יעד נרחב ובאמת לקדם את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.
בשנים האחרונות, בעלי עסקים רבים נמשכים, בצדק, לפרסום הממומן בפייסבוק. הסיבה לכך ברורה: פוטנציאל הפרסום עצום. ברשת חברים מיליוני משתמשים וזה רק בישראל בעולם למעלה ממיליארד איש, המהווים לקוחות פוטנציאליים. יתרה מכך, אלגוריתם החשיפה שמציעה פייסבוק משוכלל למדי, ואין זו הגזמה לטעון שאולי הוא הטוב מסוגו. הודות לו, נוכל להגיע לקהלים ממוקדים יותר, משאי פעם חלמנו. דיברנו בקצרה… קדימה, ניכנס לעובי הקורה של הפרסום בפייסבוק.
בעולם הפרסום הממומן, קיימות כיום שתי זירות פרסום מרכזיות: הראשונה היא הפרסום הממומן בגוגל, והשנייה היא הפרסום הממומן בפייסבוק. אם נחזור אחורה בזמן, נראה כי פייסבוק וגוגל “בנו” לעצמן שם, טיפחו את מוצריהם, הוכיחו שיש להם מה להציע, לפני הכל. וכעת, כשהשטח היה מוכן, החלו החברות להציע את הפרסום הממומן דרכיהן. הסיבה ללקיחת הכיוון הזה ברורה: רווח. חד-משמעית. ההכנסות מהפרסום הממומן אסטרונומיות, וחברות כמו גוגל ופייסבוק מבינות זאת. מבחינת בעלי העסקים, מדובר בכלי מבורך להגדלת את המכירות וההכנסות החודשיות. למעשה, כולם מרוויחים… מה טוב?
בטריטוריה הזו, יש המון טיעונים לכאן ולכאן. לכן, נתחיל עם עובדה ברורה: פייסבוק בעלת "עליונות" ברורה במיקוד הקהל. למעשה, בכל הקשור למערכות למיקוד הקהל – אין לה מתחרים. במיוחד בישראל, במובן מסוים, פייסבוק היא “רשת ביון מידע” הגדולה בעולם (או גוגל, כאן יש חילוקי דעות). הודות לכך, בפייסבוק הגיעו לרמה שגוגל יכולה רק לחלום עליה, לפחות ביכולת למקד קהלים.
*אם יצא לכם להציץ במערכת הפרסום בפייסבוק, בוודאי ראיתם שניתן לבנות קהל אישי.
ומנגד, גם גוגל מציעה תמורה מצוינת. לעומת פייסבוק, מיקוד הקהל שלה מעט שונה. אצלה, הקהל נקבע לפי שאילתות \ מילות מפתח. בעיקרון, היא מאפשרת לבעלי העסקים “להתברג” בהן, בתמורה למחיר סמלי.
אז… מי ה־”מנצחת” החד-משמעית? לצערנו, כמו בשלל נושאים בתחום, פשוט לא קיימת תשובה ודאית. במקרה שלנו, לכל צד יש יתרונות וחסרונות. הכל תלוי בפרויקט ובמטרותיו. והאם אתה בעל אתר תדמית או אתר מכירות או רק בעל דף פייסבוק .
כן, בהחלט מדובר ב־”שתי הגדולות” בתחום. בכל הזדמנות, הן משפרות את מערכת הפרסום והאלגוריתם, על מנת להטיב עם המפרסמים. שימוש חכם בשני הערוצים הללו יספק לכם לא מעט עבודה ([מניסיון רב ;]).
עוד לא סיימנו! עד כה, עסקנו ברקע, היסטוריה, תיאוריה… ובכל זאת, צריך להגיע ליישום. לאחר שנים של ניסיון בתחום, “צברנו” כמה טיפים שעשויים להיות שימושיים עבורכם. להלן הטיפים:
היו מציאותיים, דעו מהו התקציב המתאים ועמדו בו. אל תוציאו יותר מהמתוכנן, בפרסום יעיל נוכל להסתפק בתכנון. ועכשיו, לאחר שדיברנו על הגבייה בכלליות, “ניכנס” לפרטים: דרך הגבייה היא עלות לפי קליק: בעבור כל לחיצה, נחויב בעלות קבועה מראש (שאנו נגדיר, ולפיה פייסבוק “תתאמץ” יותר/פחות כדי להשיג קליקים). וגם כאן, צריך להגדירה בחוכמה. בסכום של 10 ₪ ליום, לדוגמה, לא נוכל להרשות לעצמנו עלות מקסימלית של 5 ₪ לקליק… 2 קליקים במקסימום פשוט לא יספיקו (!). במקרים כאלו, נוכל להגדיל את התקציב / להוריד את העלות לקליק.
דיברנו על פרסום ממומן, יתרונות, הגיע הזמן שנראה איך כל אלו מתקיימים במציאות…
שלב 1: ניכנס למנהל המודעות שלנו – "נהל מודעות".
לאחר מכן, בחרו בחשבון הרצוי, ועברו ל־"קמפיינים".
הגענו למשטח העבודה! כעת, לחצו על הכפתור הירוק "צור". בחרו ביצירה מודרכת.
שלב 2: נבחר את “מטרת העל” שלנו. יש לנו 11 אפשרויות:
לצורך הדוגמה, נבחר במטרת "תנועה". זוהי הבחירה הנפוצה ביותר.
שלב 3: בשלב זה, נבחר בקהל קיים / נבנה קהל מאפס. על מנת לקצר תהליכים, בחרנו בקהל קיים. כך זה נראה:
עכשיו, נבחר במיקומים. וכמובן, נגדיר תקציב לקמפיין:
במיטוב להצגת מודעות, עומדות בפנינו 4 אפשרויות:
לצורך העניין, בחרנו ב־”קליקים על הקישור", בעלות של 5 ₪ לכל לחיצה, ובתקציב יומי של 50 ₪. התוצאה:
*במקום בתקציב יומי, ניתן להגדיר תקציב כולל. כמו כן, עלינו להגדיר את החריגה. כך, אם נרצה להוציא במשך 30 הימים הבאים כ־2,000 ₪, ולא לחרוג מכך, נוכל להגדיר זאת.
בסוף התהליך, נגיע להגדרת “העניינים הפורמליים” של המודעות: זהות, פורמט, מדיה, טקסטים וקישורים, שפות ומעקב.
נתמקד מעט בנתון המעקב:
פיקסל הפייסבוק – במידה ואתם מעוניינים למדוד את הקמפיין, תוכלו להוסיף “קוד פיקסל” לאתרכם. בעזרתו, נוכל לעקוב אחר ההמרות שמתרחשות בתוך האתר – מערכת הפרסום תדווח עליהן. היתרון ברור: בזכות הדיווחים, נוכל לדעת מהו ערוץ הפרסום היעיל ביותר. לדעתנו, חובה להשתמש במעקב המרות בכל רשת פרסומית.
כל המידע בנושא הפיקסל של פייסבוק נמצא כאן, כולל מידע אודות הגדרה והתקנה.
רשת פייסבוק ואו אינסטגרם מעמידה לרשותנו מערכת פרסום מרשימה למדי. בכמה דקות, נוכל לפרסם את העסק שלנו לקהלים רלוונטיים. זכרו: למערכת הפרסום יש המון להציע, ולא כולם מסתדרים בבלגן. לפיכך, זו ממש לא בושה להיעזר במנהל קמפיין! גם אם חשבתם לשלב פרסום בגוגל אל תהססו לפנות אלינו בכל עת. תמיד לשירותכם, SubWeb סוכנות דיגיטל בשבילכם .
כל הזכויות שמורות ל- subweb.co.il| סוכנות דיגיטל – שיווק באינטרנט/ בניית אתרים